Isi maksud ingkang wigatos ing Surat Al-Faatihah
1.Kalawan asma Allah kang Maha Murah ugi Maha Asih.
2.Kabeh pangalembana kagunganing Allah Pangeran, Sesembahaning ‘ alam jagad-rat pramudita.
3.Kang Maha Murah Maha Asih.
4. Kang Ngratoni ing dina Piwelas.
5.
Namung dhumateng Paduka piyambak kita sami menembah ‘ ibadah, saha
namung dhumateng Paduka piyambak kita sami anyenyadhong pitulungan.
6. Dhuh Gusti Allah, mugi Paduka paring pitedah ing kita sadaya lumampah wonten ing margi ingkang leres.
7.
Inggih punika margi, Agaminipun para tetiyang ingkang sampun Paduka
paringi kani’matan, sanes ingkang sami kabendon, tuwin sanes ingkang
sami sasar.
Isi maksud ingkang wigatos ing Surat Al-Faatihah :
Intisari
saking isinipun Al-Quraan punika sampun kaweca pokok-pokok ingkang
fundamentil wonten salebeting Surat Al Faatihah, kados kasebut ing
ngandhap punika :
1. Bab ‘aqaid utawi kaimanan ; punika
kuwajiban ingkang wiwitan kaampil, ingkang dipun da’wahaken dening
junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w, makaten ugi dening para andika Rasul
saderengipun. Ingkang baku inggih punika ‘ aqidah-tauhid ( memundhi
saha mangeran namung dhumateng Panjenanganipun Allah piyambak ) ‘
Aqidah-tauhid wau dados jejering piwucal Agami, sadaya para andika Nabi
Utusaning Allah kautus ngampil tugas-pokok mbangun Tauhid ing Allah,
sarta ngrebahaken sadaya kamusyrikan, ugi ngajak Ummatipun supados samia
‘ibadah ( manembah ) ing Allah piyambak, lan nilar sadaya brahalanipun.
2. ‘Ibadah ;
utawi ngumawula lan manembah ing Allah, ingkang kuwajiban sadaya titah,
langkung-langkung manungsa ( sabab manungsa punika makhluk ingkang
saged damel kabudayan wonten ing ‘ alam donya ). Ingkang baku wonten
sekawan, inggih punika : Shalat, Zakat, Shiyam lan kesah Haji. Saking
ingkang baku kasebut, lajeng tuwuh ‘ibadah memuji, ndedonga, dzikir lan
tafakkur utawi I’tikaf ing masjid. Saking zakat lajeng tuwuh ‘ ibadah
qurban sidqah, weweweh lan tetulung ing sasaminipun, lan saking Shiyam
tuwuh watak Wira’I 9 mboten ndremis lan mboten kathah sesambat )
sumingkir saking ingkang nama lelangkungan ( gesang prasaja ). Lajeng
saking Haji tuwuh semangat ambelani sarta labuh ing agami.
3. Angger- angger Hukum lan Pernatan- pernatan : maksudipun
Syari’at Islam damel angger-angger hukum lan pranatan punika kangge
karaharjaning ummat manungsa ing Donya dumugi ing Akheratipun. Pramila
ing salebetingQuraan ngemot pinten-pinten norma lan katamtuwan, upami
hukum, politik, tatanagari, sosial, ekonomi, perang, dahme, sesambetan
internasional, kabudayan sarta kesenian, agami, sesambetaning manungsa
kaliyan Allah, lan lingkungan sapiturutipun.
4. Janji sarta ancaman :
artosipun supados ngadeg keadilan lan keleresan ingkang saestu, sanajan
wonten Donya saged lolos saking hukuman, nanging wonten ngarsaning
Allah ing dinten Qiyanat tantu nboten saged lolos malih.
5. Sejarah :
maksudipun ingkang saged dados tepa-palupi ing salebeting sesrawungan
ummat manungsa, sampun ngantos damel sejarah awon, gesang sapisan wonten
ing ‘ alam Donya.
0 comments:
Post a Comment